Šojkice

Objavljeno: Utorak, 07 Svibanj 2019

 

Volimo glazbu, ples, a i pjevanje na mikrofonu. Osim dječjih pjesmica, često je na repertoaru “Diridonda” omiljena pjesma djevojčice A.Š.

Pjevanje na mikrofon služi nam da se osnažimo, oslobodimo strah, iskažemo emocije i podignemo raspoloženje. 

Zakoračili smo u proljeće i krenuli smo s naslikavanjem leptira koji će krasiti našu sobu i hodnik. 

Nakon što smo kistićima završili slikati, odlučili smo ručicama zaokružiti cijelu priču i napraviti pravo malo umjetničko djelo.

Djevojčica N.R. donijela nam je postere “Ponašam se pristojno” i “Empatija” koji će nam služiti kao podsjetnik u kojim sve situacijama možemo pokazati drugoj osobi kojoj je, teško naše suosjećanje i što sve možemo napraviti da ona osjeti da smo tu, prisutni, puni razumijevanja i suosjećanja. 

Prateći interes djece za leptirima, nastavljamo s likovnom aktivnosti, otiskivanja leptira za našu livadu. 

Kroz govornu aktivnost učimo nove pojmove i primjenjujemo ih u svakodnevnim aktivnostima (gore, dole, veliko, malo, ispred, iza, lijevo, desno..)

Neka igra nikad ne prestane :)

 

Dugo iščekivanje sunca! Napokon smo mogli izaći u u dvorište i uživati u zajedničkoj igri

Nova umetaljka „cvijeće“- cilj razvoj fine motorike, razlikovanje i imenovanje boja, usporedba veće/manje (veći i manji cvjetovi)

Dobili smo novu kućicu! Nismo mogli dočekati pa smo svi pristigli u pomoć i prebrisali ju krpama kako bi nam bila čista, uredna i spremna za igru!

Gledali smo predstavu „Pravi prijatelj“

Obilježili smo kraj maškara u vrtiću maškaranom povorkom s drugim skupinama. Šetali smo od vrtića pa sve do trga u starom gradu gdje su nas počastili sa čokoladnim kroasanima. Pjevali smo i uživali, a još nam je i vrijeme bilo prekrasno! 

 

Predmatematička vještina uparivanja i pridruživanja broja sa zadanim srcima na drvenim pločicama.

Tjelesna aktivnost u bilo kojem obliku uvijek je dobar izbor.

 

Uvježbavamo našu novu pjesmicu “Maškare su maškare” za nadolazeću povorku gradom. 

Zakoračili smo u Valentinovo, razgovaramo o tome “Što je ljubav?” nakon čega to i naslikamo. Kad sve završimo operemo kistove i vratimo ih u naš likovni kutak

Odljepljivanje sličica i dalje najdraža aktivnost. 

A.Š. “Teta, idem po krpicu i sve ću oprati” 

Kada stare igračke dobiju novo ruho, hvala M.Š. 

 

U procesu pečenja „keksića“ 

Modeliramo i oblikujemo domaći plastelin, razvijamo motoriku, učimo razlikovati boje i oblike i uz to se odlično zabavljamo

Spašavamo životinje iz folije! Razvijamo finu motoriku i osjetilo dodira- razlikujemo hrapave od glatkih površina, mekano od grubog materijala

Bojamo, brišemo pa još malo bojamo 

Sve više uživamo u šetnji. Naše tete nas vode svakodnevno na druga mjesta. Nekada se šetamo prema marini Vrsar, nekad vrijeme provodimo u kampu Orsera, a nekada idemo u stari grad na vidikovac gledati more i otoke.

Proslavili smo veliki 3. rođendan našeg prijatelja Nea!

Hokus pokus! U projektu „Boje“ potičemo djecu na uparivanje, razlikovanje i uočavanje promjena. Tako smo radili pokus sa zeljem i prehrambenim bojama gdje zelje stavljamo u boje pri čemu ono nakon određenog vremena poprimi konkretnu boju u kojoj se nalazilo.

Učimo predmatematičke vještine uz memory „boje“- uparivanje istih boja, poboljšavamo koncentraciju i pamćenje.

Poboljšavamo brzinu i koordinaciju pokreta prelaženjem poligona.

 

Nove šuškalice i instrumenti uz koje učimo boje i stvaramo osjećaj za ritam. 

Kreativna i senzorička aktivnost uz pomoć ledenih boja. Proučavali smo nastajanje leda, kao i otapanje leda tijekom slikanja.

 Eksperiment erupcije vulkana - sve što smo koristili bila je jestiva boja, soda i ocat. I oduševljenju nema krajaaaa :) 

Nestrukturirana i slobodna igra je jednako važna, igranje u prirodi na svježem zraku, povezuje nas i omogućuje pravilan rast i razvoj.

Izrađenom didaktikom “Sunce” uparujemo, imenujemo i povezujemo boje. 

Pozdrav od maškara!!

 

Priprema za maškare- izrada klauna uz pomoć hamer papira, krep papira. Sva djeca su se razveselila, smijala finalnim rezultatom. Stavili smo ih na ulaz kako bi se svakodnevno mogli nasmijati i razveseliti.

Proslavili smo drugi rođendan našeg prijatelja Olivera. Izrađivali smo zajedničku rođendansku čestitku i počastili se svježim i suhim voćem.

U petak smo obilježili maškare koje ćemo obilježavati svaki tjedan petkom. Djeca i odgojiteljice se maskiraju te svi zajedno pjevamo i plešemo u holu. 

 

Priprema za maškare- izrada klauna uz pomoć hamer papira, krep papira. Sva djeca su se razveselila, smijala finalnim rezultatom. Stavili smo ih na ulaz kako bi se svakodnevno mogli nasmijati i razveseliti.Raznolike aktivnosti u dvorani u kojima savladavamo prepreke, hodamo po gredi i održavamo ravnotežu, ubacujemo lopte u koš i vježbamo preciznost. 

 

Šetnja Vrsarom postala je neizostavan dio naše svakodnevice, savladali smo hodanje uz gusjenicu i odradili smo naš prvi odlazak do kampa Orsera.

Dok jedni pripremaju sobu za maškare, drugi razvrstavaju autiće po bojama. 

Samostalno guljenje voća vrlo predano i koncentrirano

Bend “Šojkice” predvodi N.P. koji daje ostaloj djeci znak kada mogu krenuti sa svirkom “i jedan, dva, tri - SAD” 

 

U vrtić “Tići” stigao je Djed Mraz. Nestrpljivo smo ga čekali, a kada je došao, bilo je pravo veselje. Svojim zvonom i glasnim, svima znanim pozdravom, zaintrigirao je mališane. 

Sretan i veseo darivao je djecu i uljepšao je dan malima i velikima.

Sunčane dane provodimo u šetnji, gdje potičemo djecu na uočavanje promjena u prirodi, imenujemo sve što se nalazi oko nas, pjevamo, a na kraju zaigramo nogomet. 

Izrađujemo staklenke koje će krasiti naš dom.

Zajedničko plesanje u krugu uči nas socijalnim vještinama, potiče nas na zajedničko vježbanje, slogu i kreativno izražavnje pokretom. 

 

S obzirom na hladnije dane, odlučili smo napraviti svoj snijeg. Malo sode bikarbone, malo pijene i snijeg je tu!

Oblikovali smo i modelirali slano tijesto, samim time smo razvijali finu motoriku. Finalni proizvod bili su keksići različitih oblika.

Napravili smo poligon od spužvastih elemenata za razvoj krupne motorike, ravnoteže i savladavanje prepreka.

Rezanje škaricama i lijepljenje i dalje je omiljena aktivnost za koju uvijek imamo interes i pažnju.

Svako dijete je posijalo pšenicu u svoju košaricu. Kada smo to napravili, dobro smo je pošpricali vodom i stavila na svijetlo mjesto gdje će rasti dok je ne odnesemo kući.

Redovito ćemo provjeravati promjene koje se događaju.

Zajednička igra je sve učestalija, a pravila se donose u “trenutku” 🙂

 

Obojali smo podlogu u bijelo nakon čega smo proučavali snjegovića. Kako on izgleda, što mu je nos, što šešir i kojeg je oblika.

Razgovarali smo gdje se što nalazi, a potom smo napravili svojeg snješka.

Izrađivali smo bor spajajući više tehnika - rezanje, lijepljenje, slikanje, otiskivanje, pečatiranje.

Čaroban prah neizostavan je dodatak našim radovima. Nakon što završimo s likovnim aktivnostima, krpicom počistimo radnu površinu.

Posjet Svetog Nikole jako nas je obradovao.  Vrlo hrabro, recitirali smo našu pjesmicu “Spustila se kiša”

Dovršavamo čizmice za Sv. Nikolu do najsitnijeg detalja. Kada izgubimo koncentraciju, tu su prijatelji koji uskaču u pomoć.

Ukrašavali smo sobu snježnim pahuljama koje smo izradili preklapanjem muffin kalupa. Za bolji efekt, dodali smo puuuno glitera.

 

Proučavanje kukaca i buba kod djece za cilj ima: brigu o životinjama, proučavanje, imenovanje i praćenje kretanja (leti/skače/gmiže..) 

Imitativne igre i igre uloga sve su više prisutnije kod nas. Jedan tren vozimo bager kao tata, drugi tren popravljamo kuću, treći liječimo bebe.

Gackanje lokvicama, berba bobica sa stabla ili odmaranje nakon radnog jutra. Koji bi bio vaš odabir? :) 

Čitanjem knjiga poboljšavamo govor, pamćenje, produljuje nam se koncentracija, povezujemo slike sa sadržajem, potičemo maštu i usvajamo tehnike čitanja (listanje stranica, čitanje s lijeva na desno)

“Igra bojama” aktivnost je u kojoj miješamo boje, otiskujemo i crtamo kistom. Svaki rad bude poseban i jedinstven.

 

Naša nova recitacija “Kišobran” popraćena pokretom, najviše se svidjela dječaku D.L. “Vrtim teta, vrtim”

“Samo gdje se djeca skupljaju postoji prava mogućnost zabave.” 

Zajedno smo proučavali jesenske plodove od kojih nam se najviše svidjelo grožđe, prvo smo ga okusili, a zatim i oslikali.

Tradicionalno, kao i svake godine naš vrtić posjetila je teta Jesenka.

Svojim kistom obojala je lišće u žute, crvene i smeđe boje, a djecu je darivala jesenskim plodovima i maslinovim uljem koje smo odmah degustirali.

Djeca rade ono što vide - pravi je primjer djevojčica N.R. koja nam na jutarnjoj tjelovježbi pokazuje kako to radi njezina majka. 

 

Učili smo imenovati i prepoznati emocije koje imaju vrlo važnu ulogu u procesu djetetovog rasta i razvoja. Povezali smo ih sa svakodnevnim situacijama i navodili smo kada se osjećamo sretno, tužno, ljuto, sretno i sl.

Djevojčica E.D. povezala je emociju sa situacijom: “Nono je plaka.. bija tužan, ugrizla ga kokoš” 

Nove igračke u svakodnevnoj upotrebi i zajedničkoj igri. 

Boravak na otvorenome donio nam je novu pokretnu igru “Tko je vuk?” koju smo osmislili na inicijativu djece s glavnim likom- vukom. Osim pokrene igre, puno smo se penjali, ljuljali (samostalno i u paru), preskakivali prepreke i gackali po lokvicama. 

Dječak M.Š. donio je za skupinu punu vreću igrački, veselju nije bilo kraja!

U ponedjeljak smo ugostili Kristinu i Marjetu iz vrtića Cven u Sloveniji. Djecu su razveselile taktilnom gusjenicom koja nam je ostala kao lijep podsjetnik zajednički susret i igru.

Stječemo spoznaje o veličinama (veliko-malo), prostornim odnosima (gore-dole), kao i geometrijskim oblicima.

Vježbamo finu motoriku i pincetni hvat s jesenskim plodovima. 

 “Zdravi Tići otkad smo mići” naziv je projekta u kojem sudjelujemo, a tjelesna aktivnost neizostavan je dio naše svakodnevice.

Dok jedan dio vježba, drugi dio spaja parove životinja.

 

Rezanje škaricama i lijepljenje je aktivnost za koju uvijek imamo interes. Na taj način potičemo razvoj fine motorike, pažnje i koncentracije, te jačamo samopouzdanje djece.

Nakon ispričane priče i sami smo postali Crvenkapica i vuk kroz oslikane okvire likova.

Ovaj tjedan našoj su se grupi pridružili „Galebići“. Zajedno smo osmišljavali imitativne igre i igre uloga, upoznali smo ih s jesenskim plodovima koji se nalaze na našoj tržnici, a zajednička igra i sloga donijeli su nam prekrasno druženje!

Pun stol novih igrački – hvala Montrakeru na donaciji! 

Magnetne pločice u raznim bojama omogućuju djeci stvaranje, istraživanje i donošenje kreativnih struktura. Djeca se upoznaju s konceptima privlačenja i odbijanja, uzroka i posljedice.

Također, kroz eksperimentiranje s različitim oblicima i strukturama, djeca razvijaju logičko razmišljanje i rješavanje problemskih situacija.

„Kada se djeca igraju koriste se maštom, kako bi prešla granice realnosti. Štap može biti čarobni štapić, čarapa može biti lutka, a malo dijete može biti superheroj.“

Za pravilan rast i razvoj uvrstili smo tjelesne aktivnosti u našu svakodnevicu

 

Pekara Mediteran iz Vrsara, donirala nam je prhko tijesto. S njim smo izrađivali keksiće različitih oblika. Naučili smo proces nastajanja istih, a degustacija je pokazala da su bili i više nego odlični!

Pripremamo se za Martinje! Ukrašavamo lišće koje će biti dio dekoracije za pozornicu.Koristimo se kistom i temperom kako bi dočarali jesenske boje.

U ovom tjednu posvetili smo pažnju razvoju koordinacije ruku kao i finoj motorici šake. Odljepljivali smo papiriće koje smo zalijepili na zastavice s našim fotkama. Malo je reći da smo uživali!

Komadiće papira lijepili smo na jabučice koje smo kasnije zalijepili na drveće u kutiću bajki.

Na pitanje koje boje jabuka postoje?

Dječak D.L. odgovara “Plava, žuta, zelena..”

 

Osluškujući potrebe djece oformili smo novi kutić koji je ujedno i naš novi projekt “Bajke”. Kutić smo obogatili radovima djece, što je djecu dodatno motiviralo za aktivnosti u njemu.

Ponovno smo se zaželjeli šipka iz našeg vrta, što nas je navelo na berbu, a nakon toga čišćenje i degustaciju.

 

 

 

 

 

Istraživačka aktivnosti: pokretni stol za razvoj fine motorike (grah, kamenčići, špekule)

 

 

Aktivnosti za razvoj govora:
-igrokaz sa štapnim lutkama „Crvenkapica", dijaloško čitanje priča u šatoru
 

 

Likovne aktivnost:
-Crtanje kredom po tamnoj podlozi
-Izrada šumskih gljiva-Muhara
-Izrada rođendanskih čestitki
-Upotreba škarica
 
 
 

Boravak na dvorištu vrtića

 

  

Proslava rođendana

 

 

  

Govorna aktivnost „Tri praščića“ djeca pričaju priču uz štapne lutke

 

 

   

  Likovne aktivnosti- lijepljenje stikom, rezanje škaricama, upotreba pastela i tempera

    

 

 

Životno-praktične aktivnosti:

-peremo modlice nakon igre s plastelinom

-„Mali vlakić“ brojimo se za odlazak u dvorište

 

 

 

 

 

Tjelesne aktivnosti: razvoj koordinacije, sunožnog skoka i ravnoteže

GRUPA ŠOJKICE – LEA I IVA