Mi smo skupina Prepelice.Pred nama je istraživački zadatak kako bi saznali tko smo mi zapravo.Krenuli smo istraživačkim putem.Vrlo smo znatiželjni i mnogo toga primjećujemo,zapitkujemo…Otkrili smo da u vrtićko dvorište dolijeće mnogo različitih ptica i brzo potražili knjige o njima…da saznamo više.Koristili smo i slučajne poticaje,promišljali i zapitkivali se što je to kiša,otkud pada,zašto se oblaci miču i putuju.Sve nam je to bilo oku vidljivo iz naše sobe dnevnog boravka.
Polako učimo kako je estetika važna kako bi nam bilo lijepo,ugodno i praktično.Polako savladavamo dogovorena pravila skupine:da pospremamo za sobom odlažemo na dogovorena mjesta,da hodamo po sobi a ne trčimo da uredno odlažemo odjeću i obuću kod krevetića pred spavanje itd.
S vremenom ćemo biti sve samostalniji.To su naši prvi važni koraci.Već mnogo toga možemo sami a mislili smo da ne.Najčešće se kraće zadržavamo u kutiću stolno manipulativnih igara.Igre u parovima i timski zadaci potiču nas na pomaganje i suradnju.Obožavamo biti vani i igrati se na spravama za igru,odšetati do kampa Puntica i sl.Otkrili smo da je jako zabavno vježbati u dvorani uz osmišljeni poligon,učiti dodavati loptu u paru i sl.Posebno nas interesiraju priče pred spavanje.Još smo mali pa otkrivamo razne likovne tehnike i materijale.Krećemo od početka i tako nastaju naši prvi krugovi,razne linije,otisci boja prstićima i lišćem vinove loze.Otkrivamo svijet boja…a sve je to zbog jednog naočigled jednostavnog poticaja-grozda koji kao da nas je začarao svojim slatkim sokom i zaintrigirao da o njemu saznamo više.Tako je započela naša mala istraživačka aktivnost uz koju smo otkrivali zanimljivosti o grožđu,vinogradima,trsu,vinovoj lozi i slatkim bobicama grožđa.Baš nam je bilo zabavno kušati grožđe,promatrati i uočavati,igrati pokretnu igru medvjed i grožđe,odabrati razne uloge brojalicom i slušati priču o medvedu čuvaru grožđa.
Čini nam se da smo itekako “narasli”u ova dva tjedna.
Jesen doista nudi najljepše vrijeme za istraživanje prirode i mi ga veselo koristimo. Nastavljamo sa istraživanjem grožđa, pa u jednoj od naših šetnji nailazimo na vinovu lozu. Uočiti, prepoznati, imenovati, opisati, kušati, sve su to senzorički zadaci pred nama koje treba savladati. Uključujemo i roditelje u naše istraživanje. Donose nam različite vrste grožđa a mama dječaka L.G.ugošćuje nas na svom štandu voća i povrća.
Pitanja koja nas zaokupljaju u šetnjama prirodom…koji plodovi rastu na kojem stablu? Pod koje stablo padaju šišarke a pod koje žirevi? Zašto su divlje jabučice male i kisele? Tko pojede plodove koji padnu na zemlju?
Mnogo pitanja, novih interesa i znanja.
U vrtiću nastavljamo sa istraživanjem kutića jeseni koji nam roditelji pomažu opremiti. Vrećicom pogađalicom vježbamo osjetila jer nije lako opipom pogoditi o kojoj plodini je riječ. Zanimljivo nam je i istraživanje zrna kukuruza, bojanje različitih oblika lišća i izrada veelikog grozda za vrtićki hol.
Tehnikom flomastera učimo prilagoditi (smanjiti ) pritisak ruke na papir što je prilično zahtijevno i starijoj djeci.